Pages

Sunday 12 September 2010

Dans Contemporan la TED

Dansul contemporan pare a fi intrat in categoria artelor care pot fi gustate in mare parte de cei care se invart  in sfera artelor conceptuale. "Arta pentru arta" cum spunea Kazimir Malevich la inceputul secolului. 
Am fost la un festival de dans in urma cu 2 ani la CNDB ca sa ma lamuresc care e directia in dans. Am vazut multe spectacole, cateva pe zi,  si am constatat ca dansul contemporan nu puncteaza creerea unei stari placute care sa le lase intins in scaun intr-o amorteaza comoda. Dansul contemporan te intriga, te faci sa-ti pui intrebari. Imi amintesc un spectacol, se numea "Harta gandurilor", eu intrasem fara sa citesc prezentarea si nici nu stiam titlul, spectacolul nu a avut nici o segventa care se putea numi dans in acceptiune generala, fundalul sonor era sustinut de cineva care pasea in ritm constant intr-o cutie cu pietricele. Am iesit revoltata de minutele pierdute... Intruparea gandurilor in dans... Performance. Poate.


Astazi am gasit un filmulet de la TED Talks dar este fara cuvinte. Spectacol realizat de trupa Pilobolus este intitulat "Symbiosis". Trupurile dansatorilor sfideaza gravitatea dar mai pastreaza din eleganta miscarilor clasice.




Si un alt spectacol duo dupa regia lui Bejart si dansat de trupa care ii poarta numele. In 2008 au fost la Bucuresti dar cu un alt spectacol.

1 comment:

  1. Interesant! Imi plac spectacolele care te fac sa gandesti :)

    ReplyDelete